Zavržena hrana – moj problem, tvoj problem, naš problem! 

Metanje hrane stran je velik problem dandanes, čeprav se mogoče komu ne zdi. Ampak podatek, da vržemo stran tretjino proizvedene hrane je strašljiv. Še bolj strašljiv je podatek, da bi z zavrženo hrano lahko nahranili vse lačne na svetu in to ne enkrat ampak štirikrat. Kaj delamo narobe, da smo danes v tej situaciji? No, razlogov je veliko in vedno obstaja možnost, da spremenimo stvari na bolje. Vsak pri sebi in z majhnimi koraki lahko naredimo velike spremembe. Kako začeti?


1. PAZI NA KOLIČINO KUPLJENE HRANE!

Kupujemo preveč živil, ki se hitro pokvarijo. Najverjetneje zaradi nenehnega hitenja in v želji, da prihranimo na času raje kupimo enkrat na teden, kot da gremo v trgovino vsak drugi dan.

2. NAČRTUJ OBROKE!

Ne znamo načrtovati obrokov in ko gremo v trgovino kupujemo kar vse po vrsti, če smo že tam.

3. UGOTOVI MERO/KOLIČINO OBROKOV IDEALNO ZATE IN TVOJE!

Pripravljamo prevelike obroke, ker očitno ne znamo izmeriti/oceniti koliko hrane pojemo. Sama že na uč vem koliko hrane potrebujem. S časom postane to zelo enostavno, si pa na začetku lahko pomagate z navodili z embalaže oz s tehtanjem hrane.

4. RECIKLIRAJ JEDI ali UPORABI ZAMRZOVALNIK!

Ker smo izbirčni in razvajeni do konca, seveda ostanki obrokov romajo v smeti. Kdo pa bo jedel tri dni zapored eno in isto. Meni to ne predstavlja težave. Brez težav jem tri dni isto hrano, če ne drugače pa jed z dodajanem začimb in drugih sestavin spremenim v »novo« jed. Verjetno bo kdo našel opravičilo za to v argumentu, da ni zdravo pogrevati hrano. Ampak vam povem, da je še manj zdravo uničevati planet kot ga uničujemo mi z vsemi temi presežki hrane. Zanimiv je podatek, da samo v Ameriki 40-50% zavržene hrane »porabi« 25% njihove pitne vode.

pomanjšana

Velikonočni ostanki –  pita s polentino osnovo


5. REDNO »POČISTI« HLADILNIK in ZAMRZOVALNIK.

Ogromno živil zavržemo, ker enostavno pozabimo, da jih imamo v hladilniku. Preden se odpravite po novih nakupih poglejte kaj imate že doma in naredite obrok iz teh živil. Danes so hladilniki bogato založeni, če ne že preveč nabasani. Sama se spomnim, da smo imeli včasih samo margarino in domačo marmelado v hladilniku. Pa to ni nič hudega. Zakaj moramo imeti čisto vsak dan na izbiro 10 različnih salam in sirov, pa 10 vrst sadja in zelenjave. A veste kako so dobre juhe samo iz ene vrste zelenjave. Samo skuhate izbrano zelenjavo (paradižnik, bučo, por, cvetačo, brokoli…) v vodi, posolite, dodate malo olivnega olja, popra (ali kako drugo začimbo), zmiksate z mešalnikom in fantastična topla juhica je narejena.

6. TURN WASTE TO IMPROVED TASTES.

Pri priprave hrane nastane kar nekaj odpadkov, ki jih lahko uporabimo za pripravo drugih jedi.

  • Kose zelenjave, rib, mesa, ki bi jih drugače vrgli stran, lahko uporabimo za juhe.
  • Stebla buče so votla. Lahko jih narežemo in tako dobimo zelenjavne tulce (zamenjava za testenine). Skuhamo jih in prelijemo s poljubno omako (bologneze ali zelenjavno).
  • Liste rdeče pese običajno vržemo stran. Lahko jih uporabite v zmešančku. Naredite pesto za testenine ali ga uporabite kot namaz za na kruh. Skuhajte juho ali pa liste samo narežite in zmešajte z drugo solato.
  • Zdaj je čas jabolk. Naredite čežano in jo zamrznite. Posušite krhlje. Ko delate različne pite in peciva, lahko jabolka lupite malo bolj na debelo in naredite čips, ki ga otroci garantirano pohrustajo.

Olupke posušite v pečici na 45 stopinj, ventilacija, 4 ure, vsako uro odprete pečico, da gre para ven, ker novejše pečice, če odpreš vrata prekinejo z ventilacijo, da se energija ne porablja brez veze.

cof


  • Ko delate domača rastlinska »mleka« iz ovsenih kosmičev, kamuta, lešnikov, mandljev… dajte ostanke uporabiti naslednji dan za zajtrk, samo primešaš jogurt ali skuto, dodaš sadje in imaš super zajtrk.

  • Ostanke čokolade, piškotov, oreščkov, tort zmešajte v okusne čokoladne kroglice ali naredite domače ježke. Otroci so nori na njih.

10390158_800839566645359_8957145137412129095_n

  • Če si pripravljate zelenjavne sokove, lahko pulpo zelenjave uporabite za slastne polpete.
7. ROK UPORABE!

Ko kupujete bodite pozorni na rok uporabe in istočasno ne bodite »preobčutljivi«, ker veliko živil je še vedno popolnoma varnih, okusnih in hranljivih po datumu uporabe.

8. SPOŠTUJTE HRANO!

Hrana danes brez težav roma v smeti. Prišli smo do točke, ko se police trgovin šibijo pod težo hrane. Vsega je preveč in vedno na razpolago. Tako recimo dobiš jagode brez težav v večini trgovin pozimi. Po eni strani ni to nič narobe, če se zavedamo tega in smo hvaležni za izobilje v katerem živimo in smo spoštljivi do hrane, si vzamemo toliko kolikor porabimo. Po drugi strani pa je raznolikost in to, da je hrana vedno na razpolago, lahko vzrok, da hrano ne spoštujemo več. Mene še vedno boli srce, ko vidim kako recimo v restavracijah vračajo krožnike polne hrane. Temu se lahko izognete tako, da preverite kakšne so porcije hrane in si jih recimo delite s svojimi. Ali pa brez sramu prosite, da vam ostanke hrane zavijejo za domov.


9. KRUHA NIKOLI NE VRŽI STRAN!

Svež kruh nareži na kose in ga zmrzni ter dnevno jemlji ven toliko kot ga rabiš. Če se vam zgodi, da ste kruha kupili preveč in vam je ostal, pa vam naslednji dan ne diši preveč, ker pač ni tako svež … No, imate več možnosti.

  • Popeči kruh v opekaču, da bo hrustljav in ga nareži na kockice, ki jih lahko uporabiš v solati ali v domači juhici.12. Gazpacho
  • Kruh malo navlažiš z vodo in ga v pečici pogreješ. Če imaš parno pečico ga niti ni treba navlažiti ampak ga samo daš notri na 150-160 stopinj in počakaš 10 minut.
  • Spečeš pohane šnite. Kruh narežeš na kose in potopiš v jajca zmešana z mlekom. To nato spečeš na ponvi z malo maščobe. Pri nas imajo to otroci zelo zelo radi.
  • Narediš kruhove cmoke.
  • Kruh narežeš na kocke in jih posušiš. Nato kocke zmelješ v drobtine. In tako dobite domače drobtine.

Powered by Electrolux 

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>